mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 augusti 2016

lite egen fåglmat

 så blandar jag med margarin
fyller i jodnötsskal och blomkruka

 och dom kom på en gång
visserligen var de bergfinkarna som var flest
och dom äter ju bara på marken

 och så flyger alla på en gång...
man kan undra varför

 inne i Tärnaby har dom fint väder
men 2 mil österut ...

i Yttervik har vi de MULET och kallt
 vinden är som ISBITAR
och de blev nog bara +12° i solen när den tittade fram
Hörde på radion att Norrköping  hade över 30°
ja inte skönt de häller förstås
och innan kvällen hade de kommit 10 mm regn också

 när Lennart kom hem från jobbet blev de lite eftermiddagsfika
hittade några hallon på min planta.. första egna
och blåbären plockade Lennart på gården
 så de blev närodlat

kålpudding är ju bara så gott

så var då beställningen klar
ett par tjocka och ett par tunna
och jag han innan älgjakten
som börjar första måndagen i september

Inga kommentarer: