mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 april 2017

Klar för den här gången ....

 snart snart kan jag berätta en hemlis....

 stuvade makaroner och kassler
det är lite rivna morötter i makaronerna om du undrar

 så var det då dags för sista (för den här gången) besöket hos tandläkaren

 har fått dessa skenor som jag ska lägga "medicin" i och  ha 5 minuter om dagen
sen blev det en lagning av en tand som tydligen bara var provisoriskt lagad
nästa besök i september

 är man duktig hos tandläkaren får man belöning
eller hur
Var till Tärnaboa och Annelie och gottade mej lite bland hyllorna
och dessa fick följa med hem

 det blir nog ingen match i dag inte
fotbollen får vänta

 jag brukar inte ta upp eländes elände här
men nu måste jag
det har varit ett vansinnesdåd i Stockholm
en bil har med full fart kört in på en gågata och sen rakt i ett hus
döda och skadade i mängd och hela Stockholm avstängt
tåg bussar och tunnelbana allt är stoppat och stängt

ett ljus för alla som är berörda
ett ljus för alla som bryr sej
ett ljus för Stockholm
ett ljus för Sverige
ett ljus

även om det händer förfärliga saker i världen och nu hör även Sverige dit
så ska det ätas
lite rester igen då

 dagens fotoutmaning MÖNSTER

och vad passade bra då jag i dag började på dessa vantar

ja just ja dom här blev ju klara i dag

1 kommentar:

Ellinor sa...

I en värld av vansinne så måste vi behålla tro hopp och kärlek.Mitt i katastrofen så fanns en otrolig vilja att hjälpa varandra,från butiker,skolor,privatpersoner och vården,massor med människor gjorde allt för att alla skulle få hjälp och stöd,hjälp att komma hem och även vi med dementa hemma fick erbjudande om hjälp för dessa nyheter blev oerhört jobbiga för dementa som hör och inte förstår😢Jag blir iaf glad att det finns tro på hjälpsamhet och vänlighet,hatet ska aldrig få makten!Kram till er båda och tack för att ni finns här på jorden❤Ellinor