mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 september 2017

det blir inte alltid som man vill

 rödare och rödare


 Lennart for till Hannah o Henrik för att tapetsera
jag stannade hemma då Stella hade prickar
so kunde vara vattkoppor 
och jag med SS ska inte utsätta mej för 
barnsjukdomar, halsfluss och dylikt 


 synd att det inte räckte med tapeterna
men då får jag en  chans att följa med nästa gång 
han ska ner och göra klart 


 dom stora däckade i soffan när dom kom hem från skolan

jag festade med Åkes kaffeost 
i min ensamhet




 hittade en makaonipudding i frysen
tänk va dom där små slattarna är bra att ha

när Lennart kom hem blev det korv och gröna ärtor

har virkat på sjalen... 
och repat upp två LÅNGA varv då jag upptäckte ett fel

Inga kommentarer: