mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 25 september 2017

en fridfull söndag



 våran nya lilla älskling


 detta med vattnet i sjön .... jo jag vet det är ju en dämd sjö 
men så här mycket vatten vet jag inte att dom "knyckt" förut



 söndag = äggfrukost


 Lunchen blev köttgryta o ris


  så har då älgbenen kokat i 45 timmar

nu ska buljongen reduceras 

nu skulle jag haft sånna påsar att frysa in buljongen i 
men det får bli en tur till byn i morgon

hittade några gamla vita brödbitar i kylen
blev fattiga riddare 

 så var då första sockan klar
så långt jag kan sticka nu
får nästa del på mönstret på fredag

blev lite ärtsoppa till kvällen

 så tog Lennart en promenad för att kolla av vattnet










 den vita pricken på mitten är en 
strömstare 


jag kände att jag ville  ha en stickning som jag inte behövde tänka
vantar i enfärgat blir bra

 en hjärtevanten  blev klar

så ser sockan ut på foten

Inga kommentarer: