mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 september 2017

Tänk om alla dagar var så här bra....

 lägger de stora kålhuvudet i stora grytan

 och så plockar jag fram allt annat


 utsikten är inte så illa

 kålbladen var lite knöliga.... men det gick

 blev några stora dolmar en liten pudding och kål över till en stuvning

 gjorde en rulltårta med sylten från i går

 så det ser ut .... ja ja det är ju bara jag som har jobbat här

 ha ha det blev en Jansson oxå 

 och så helt plötslig blev det sol

 jag lämnade köket... MÅSTE ju passa på

 så kom då Lennart hem och det blev mat

 och vad ska nu detta bli...

har börjat göra rent ugnen 
bara såpa o vatten 
nu är i alla fall botten fin
får ta de andra i morgon
orkar liksom inte riktigt

nattamat... en underbart god jansson

1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbart med dagar som gungerar❤️Du fick massor gjort,och gott ser det ut��Kram Ellinor