mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 5 september 2017

en bra dag....

 konsten att klä sej....
först lägga ut "bubblisarna" på sängen 
ta fram gummerade trädgårdshandskar

(klicka här bubblisar om du undrar va jag har på mej.)

 så krypa i och försöka få upp dom
med hjälp av handskarna går det riktigt bra
naglarna håller och  jag gör inte hål i byxorna

så var dom då på...

 magisk morgon i viken



 pizza till frukost... 


 fixade en vinbärskaka...
4 ägg 4 dl socker vispas
häll i 4 dl vetemjöl 1 tsk vaniljsocker
häll i form 25x35cm
hyvla 125g smör över kakan
175° i ca 25 min


och så lite limpa igen då
den ska med till ungarna på onsdag
så nu är det inga nötter i den
1 liter fil
1 lite mjöl av olika sorter
2 dl grynblandning eller havregryn
2 tsk anis 2 tsk fänkål
1 dl honung eller sirap
4½ tsk bikarbonat
1 tsk salt
torkade nässlor
katrinplommon
aprikoser
lingon 

grädda i 175° tills innertempen 98°

skura skärbrädan


då var dom klara ..
så slår jag in i bakduk och badlakan 
där får dom sen  kallna och sätta till sej

Åsa o Maria kom och hade en bunt tidningar
snacka om att Lennart blev glad
KORSORD i mängd

hittade en burk med god sås i frysen
och så hade vi köpt en fläskfilé
(förlåt förlåt den var från Holland)
stekte lite lök och skivor av köttet 
i med såsen och en näve med torkad svamp
OJ OJ säger jag bara 
GOTT

i dag blev en vante nästan klar
eller nej de ska till tumme, brodyr runt hjärtat
och tovas ...


efter en dag i bubblisarna 

man skulle kunna tro att jag legat på gallerplåt
men en inte då 
bara en dag i mina 
kompressionsstrumpor med massage 
Lägg till bildtext

God natt jord...

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att du får hjälp av bubblisarna,verkar vsra ett väldigt sjå att få på dom🙈Kakan ser jättegod ut,jag vill också kunna äta😢Kram min fina💓