mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 29 december 2022

är det onsdag eller torsdag... strunt samma

 



när vi skulle ta oss en sväng ut i världen
för lite handling
höll dom på att fixa med gamla
sopnedkastet på Norrbygatan 5
där vi har vår parkeringsplats


nu ska hålet muras igen inför 
renoveringen av huset


dagens fynd 45:- för allt detta
de får man säga är en bra affär
bara den hela potatispåsen kostar ju 29kr
och så är det nästan en ½ påse till med potatis
i lös form ...
för att inte tala om ätmogen avokado
den kostar ju 45kr bara den 


så till Hemköp och hämta paket
batterier till hörapparaten
nu har jag ett tag 240 st
går 2 i veckan
för ca 2 år och 4 mån eller nått sånt


när vi kom hem från handlingen 
gäller det att få till mat fort och lätt
Mannerströms köttbullar från frysen
och vita bönor
helt OK


så är dom här igen då grabbarna som jobbar
på bygget..i dag isoleras det


när jag vaknade var det 
BRA TV för en gång skull


gjorde en typ sjömansbiff
dock utan ÖL
men mycket god ändå


i dag fick vi behålla utsikten
grabbarna är klara för den här gången
 




1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt med dessa fyndpåsar,man blir kreativ och rik😂Utsikt är ju trevligt.Här är det total isgata idag,tur att jag har icebug👍Kram