mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 21 december 2022

Nu väntar vi på priset ....🤣🤣🤣🤣


Jag kan gå ut på balkongen
kl 7 var balkonggubben här
och skruvade bort
låsplåten på dörren


inte lätt att se man jag vet
att jobbargubbarna är på 9;an
och öppnar deras balkonger nu


det är deras "hiss" som syns i 


så var årets skinka inhandlad


likaså  prinskorven


och rödbetssalladen
nu är det klart


kl13 var det dax för lite 
Glöggprovning på 
Hjärtpunkten



tre sorter INGEN var ju en 
"riktig" glögg 








Kaffet var i alla fall gott 
och saffranskakan gick inte av för hackor
som man säger


en liten tipsrad är inlämnad
och nu väntar vi bara på 
priset 🤣🤣


jag var in på Bibblan och bestämde
två datum för sagostund
torsdagarna 12 o 26 kl 10


Lennart upptänkte att det regnar in
på vår balkong så han har 
varit ner till kontoret och påtalat
felet Dom kommer i morgon 
och fixar det 
ja ja vi får se när dom kommer
😉🤔


slå in 9 julklappar


Hedda är en höjdare


full koll på vardagsrummet har hon i alla fall


nu var grannarna friska och kunde komma upp
på lite kvällsfika


mycket surr blir det 
trevligt är det


det blev kvällsvickning till 
Ingemar Stenmarks dokumentär på TV


vi firar lite olika
men firar gör vi
Undrar hur många som har en 
sjuarmad ljusstake en Menora i fönstret 
VET vad den står för tror inte det 

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Även här är maten inhandlad.Ska göra Janson,alltid min uppgift och den brukar vara populär,lite skoj eftersom jag inte äterJanson👍Skönt att få balkong👍

Anonym sa...

Ja Janson är lika viktig som skinkan