mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 3 december 2022

beställde garn.....


Men va nu då 
där åker ju Husse iväg


han skulle på svanspan
och köpa fågelmat
säger Matte


och Matte trillade några köttbullar
(och jag fick smaka lite köttfärs)
// Hedda
 Vi människor fick stuvade makaroner 
och veckosallad till köttbullarna


då vi ska ha middagsgäster i morgon
förbereder jag en fläskytterfilé redan nu


har beställt garn 
pratade med Favoritgarn i Tränhammar  
dom ska sända 
rött, grönt o vitt 
så jag kan göra fler kulor
och tro det eller ej 
det var REA på garnet
i deras adventskalender 
ibland har man tur


 så steg månen upp 15,30
och det är MÖRKT ute


kvällens mat


en grönsaksgryta med korv o 
pepparrotsyoghurt 


jag har virkat en 
❤-katt
nu är det bara brodera ansikte
och virka ett hjärta
Blir ett fall för morgondagen

 

Inga kommentarer: