mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 14 december 2022

Lucia hela dagen


en Luciahällsning 
från barnen i Ramnäs
Zelda o Ozzy med Jack i knät Thyra o Emil


Hedda har en konstig sovställning nu på morgonen
kommer GO värme från elementet


Matte ska tvätta
och jag måste ju kolla så hon 
inte har lagt ner vitt i mörka tvätten


det var OK


så nu lägger jag mej här och 
kollar när maskinen ruskar igång


Ute kommer Mickel på besök



tänk om jag hade vedspis i stan oxå
vliken lyx


köttgryta Nu är det snart slut på burkar i frysen


Lars Mattson hade Luciaöppet på medborgarskolan
det var smörgås o pepparkakor 
godis o mandariner
och massor med prat

han hade oxå SAFFRNS ost
helt onödigt om du frågar mej




så var det filmdax
den om mjölkpallen
Midvinterduell 
så himla bra




i väntan på Lucia


Larsa Ränner klingar på gitarren 


och Lucia kommer inskridande


den sedvanliga hinken
som är ett MÅSTE sådana här dagar


Tuva-Lisa var så fin som Lucia


hem och fixa mat
jag var hungrig nått som sällan händer


gott blev det 




lucia i Tillberga 1991
hos min farmor Astrid
det är Hannah o Linus som lussar



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Märkligt detta med hunger,upplever sällan det men det är bara att tugga och svälja😂MEN när hungern kommer är det trevligt👍