mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 31 december 2022

högen växer 👶


Dax att tänka på vilka nyårslöften man ska avge
och sen bryta efter några dagar
MEN jag vet att Guds löften
håller året ut 
de är skillnad mot mina
Men å andra sidan
ger jag inga löften för jag 
VET att de inte funkar


Lennart fixar fläkten i dag
de är inte klokt va den blir 
geggig Men nu är den fin igen


sen tog han en sväng ut i vida världen
och åkte till Slakteriet
pratade med skärsliparen
som inte riktigt var klar med våra knivar
och så en sväng in på Yarn & Garn och 
köpte knappar till haklapparna


jag fixade lunchen 
fyllda pastarör 
(hade ju färs kvar sen paprikorna)


så var det dax för 
Önskemusik på
Hjärtpunkten


Helena gick runt och tog upp
önskningar

d

 jag önskade Lingonpussar med Daniel Wikslund
men den gick inte att finna Så det fick bli
bastulåten i stället
 Vill du lyssna på den så klicka 
 Lingompuss det är en videosnutt


dagen till ära tog Lennart en 
bakelse ....två kaffe o bakelse
över en timmes trevlig musik
40:- går ju inte att klaga på


det ringer det ringer
och det är "ögondoktorn"
hade skrivit till dom på 1177
och frågat om remissen
från optikern där jag var förra veckan
berättade att vi skall till stugan
15 mars och undrade om jag kunde
få en tid innan dess...
den 11 jan kl 11.30
har jag tid 
BRA BRA



varianten på sjömansbiff
blir ju bara godare när man värmer upp
sån mat är guld värd


ännu en drägellapp


högen växer






1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Önskar dig och Lennart ett gott och innehållsrikt år✊️❤️