mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 4 april 2012

Dymelonsdag






 Detta var visserligen i går kväll men ändå
vi fixar våra påsk kort och jag virkar lite mellan varven

 en liten rymling på besök
Runes lilla nya hund hade slitit sej

vi köpte frimärken på turisten och sen for vi upp till "bagarn"
för att klistra märken och ta en fika
men oj va folk de var
vi fick dock ett bort
och våra 40 kort fick märke

Lunch hos Gustav....

 och i postlådan låg ett Påsk paket
1000 TACK SUZANNE

 Kalvdans...
 visserligen en falsk en
Men ack så god

Ingredienser

2½ dl torrmjölkspulver
7 dl mjölk ( 3 %)
2 ägg
1 krm salt
1½ msk socker
1 tsk kanel malen , eller stött kardemumma

Gör så här
Ugnstemperatur 150º

Vispa ut mjölkpulvret i lite av mjölken. Tillsätt äggen och resten av mjölken, salt, socker och kanel eller kardemumma och vispa ihop tills allt är blandat. Häll blandningen i en ugnssäker form. Grädda i 150°C ca 45 min.

Servera kalvdansen avsvalnad med sylt eller bär.

Om vanlig mjölk blandas med torrmjölkspulver blir den extra proteinrik. När man gör en enkel äggstanning med sådan "proteinberikad" mjölk får den lite av kalvdansens speciella smak och konsistens. Kan vara en ersättning för den som inte kan få tag i råmjölk.
 
 kvällsmat "fiskpinnar" och potatismos och
 Lennart ville ha lite Smörgås Pickles till

Jag har frivirkat en liten höna i dag
hon kan värma två ägg i alla fall
lagom till vårat påskbord

1 kommentar:

Ellinor sa...

Önskar er båda en skön och trevlig påsk/Ellinor