mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 april 2012

i morgon är de en annan dag

 snösparvarna har hittat till fågelbordet

 att knäcka nötter är inte alltid lätt
Lennart fixar "krakmandlar" till fåglarna


 Palt o fläsk o vit sås SÅ GOTT
lingon o veckosallad

i dag har vi tvättat fönstren som var kvar
och torkat alla golv
de känns så skönt

 Nu är hallen klar
lite tapet gjorde susen
Lennart han kan han

 flyttat runt lite...blev bra tycker vi
kläderna hängde ju där tapeten är nu

 korvstroganoff ris och grönt

 min älskade garnsponsor har sänt två underbara nystan
1000 tack Suzanne Syren

 Linus mössa på G
för de rosa garnet tog ju slut

men i postlådan låg inte bara garnet från Suzanne
utan även från Jenny Apelqist
vilken tur att hon hade garn
för i Rättvik på affären fanns inget mer
så nu kan jag virka vidare på tröjan
och de räcker ju till en klänning också skulle jag tro

Inga kommentarer: