mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 12 april 2012

Roger Storm...MAKALÖST



Tärnaby folkets hus i kväll.....
bilden tagen från nätet...
Han kan hela Markusevangeliet utantill.
Varför spelar du Markusevangeliet?
- Det är en bra text om livsfrågor och hur vi lever med varandra. Texten sätter igång mycket tankar. Temat känns ännu mer aktuell efter valet - om värdegrund och om att bry sig om varandra. Jag blir aldrig trött på att berätta den historien.

Har du något favoritställe i evangeliet?
- Ja, när Jesus talar om sig själv och säger:
»Människosonen har inte kommit för att bli tjänad
utan för att tjäna och ge sitt liv till lösen för många
Som människa ska vi finnas till för andra - ge av oss själva. Finns det någon del i Markusevangeliet du ändrat uppfattning om?
- Ja, hur kvinnorna framställs. Jag tyckte texten om en kvinna med blödningar som rör vid Jesus mantel var konstig. Men det handlar om att hon inte betedde sig som kvinnorna skulle då, och om att Jesus ser och lyfter upp henne. Det perspektivet är viktigt att få fram.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
den här bilden lyckades jag ta
men de kändes helt fel att fota
så jag tog bara den här och den är lite suddig

Inga kommentarer: