mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 juli 2013

regn o lemon curd

 

 känner du igen ingredienserna
ja de är maten från i går
 
 pytt på pannbiffen
förstärkt med vitkål o morot
 
 de har regnat nästan hela dagen
och så kl 15 tittade solen fram
och jag fick brått att ta min stickning o kaffe
och flytta ut
 i 10 min
sen var de bara att gå in igen
 för REGNET kom tillbaka
 
 har sått sallad
men de får vara inne då vi inte har så varmt här +4° just nu
 
 Lennart trotsar regnet och hålls med lite trädgårdsarbete
 
 ärtsoppa till middag
 
 jag har börjat på en JUL-tomte
kul är det
 
 
3 citroner
3dl socker
3 ägg
125g smör
 
tvätta citronerna i hett vatten
Riv skallet på två och pressa saften ut alla tre
Blanda i kastrull med ägg o socker
Rör hela tiden i ca 15 min tills de blivit kräm
tillsätt smöret skuret i sockerbitsstora kuber..rör tills de smält
häll på ren varm glasburk
 smör som "sockerbitar" vispas i
 
 
 
och Göta Petter så gott de blev

Inga kommentarer: