mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 16 juli 2013

skor, garn, tårta o lite vin

 Bergfinkungarna bara tjatar och tjatar om mat
när föräldrarna är i närheten
annars kan dom minsann äta
 
 så åkte vi i ICA i Hemavan
men där var ALLA varor slut
t.om potatisen var slut ILLA
 
 men vi tog i alla fall en fika på nya stället
 

 FICA lite fiffigt namn på fiket
 

 Annika i full fart med att skylta
en så mysig affär
 
 och jag köpte nya skor
och Lennart hittade ullsockar i storlek 48-50
blir nog bra de

 och så blir de ett studiebesök på systembolaget
kom ut med en flaska vitt
 
 och på parkeringen kunde man inte så några svenska bilar förutom våran
 
 så hem och fixa lunch
 
tanken var att jag skulle baka Limpa
ja de blev två limpor men inte blev dom bra
fel mjöl o ingen anis/fänkål
de fick bli lite extra mysli och kummin
och sen skull jag ju baka bullar
men som sagt vetemjölet tog slut
men jag hade ju hallon o lemon curd så de blev lite tårta
av den torra sockerkakan
 
 och så kom SOLEN värkligen nått att fira med tårta

 och i dag kom garnet så nu kan jag sätta fart och sticka babyoverall
så tomten jag började på får vänta lite
 
kvällsmaten bestådd av stuvade makaroner o pannbiff
det här vinet fick jag i dag av Eivy
när hon kom och skulle hämta soffan som stått i vårt garage
blir lite spännande
själv köpte jag lite vitt
 
 

Inga kommentarer: