mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 12 februari 2014

en dag mitt i månaden........

skolfoto från klass 2 i Blåsboskolan
och i dag har jag fått kontakt med tjej nr två första raden från vänster
Ulla-Stina...FB är allt bra bra

 dagens lunch .... pasta o köttfärssås omvandlad till pudding

 så tog vi en lite fototur
Vegagatan 3 där vi bodde i några år
1 rum + matrum o kokvrå 
men de fanns BADRUM och toa var ju inne
vilket vi inte hade på Källgatan
de var varmt o kallt vatten kranarna

 här är min skidbacke... en JÄTTEBACKE 
eller inte

 Khilgrens affär
dit man gick och köpte 1 dm falukorv och 4 ägg
över disk

Källgatan igen då...
där spicy hot nu ligger låg Abbens bageri
där jag hade mitt första jobb som 5-6 åring
skrapade plåtar
lön / en påse av deras underbart goda gifflar


så här såg de inte ut på 50 talet
men så ser de ut i dag
på Källgatan



 Engelbrektsplan  där har inte mycket hänt under åren
början på 1900 talet

i dag...
 nu ska de bli limpa igen då
lite extra godis i den här

Te och macka...som kvällsmat
stekt strömming och syltade kantareller

Inga kommentarer: