mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 20 februari 2014

Jakobsbrevet 2 några dagar på Berget





1Mina bröder, gör inte skillnad på människor, ni som tror på vår förhärligade herre Jesus Kristus. 2Tänk om det i er synagoga kommer in en man med guldringar på fingrarna och vita kläder och samtidigt en fattig man i smutsiga kläder. 3Om ni då bara har ögon för den finklädde och säger till honom: ”Här är en bra plats för dig”, men till den fattige: ”Ställ dig där borta”, eller ”Sätt dig på golvet vid mina fötter” – 4gör ni då inte åtskillnad och fäller orätta domar?
5Hör på, mina kära bröder: har inte Gud utvalt dem som är fattiga i världens ögon och skänkt dem trons skatter och arvsrätt till det rike han har lovat dem som älskar honom? 6Ändå visar ni förakt för den fattige. Är det inte de rika som förtrycker er och släpar er till domstolarna? 7Är det inte de som smädar det härliga namn som har uttalats över er?
8Om ni uppfyller lagens kungsbud, det som enligt skriften lyder: Du skall älska din nästa som dig själv, då gör ni rätt. 9Men om ni gör skillnad på människor begår ni synd, och lagen stämplar er som överträdare. 10Den som håller hela lagen men överträder ett enda bud har brutit mot dem alla. 11Ty han som har sagt: Du skall inte begå äktenskapsbrott har också sagt: Du skall inte dräpa. Om du inte bryter äktenskap, men dräper, är du en lagöverträdare. 12Tala och handla så som den som skall dömas efter frihetens lag. 13Domen blir obarmhärtig över den som inte har varit barmhärtig, men barmhärtigheten triumferar över domen.

Tro och gärningar

14Mina bröder, vad hjälper det om någon säger sig ha tro men inte har gärningar? Inte kan väl tron rädda honom? 15Om en broder eller syster är utan kläder och saknar mat för dagen, 16vad hjälper det då om någon av er säger: ”Gå i frid, håll er varma och ät er mätta”, men inte ger dem vad kroppen behöver? 17Så är det också med tron: i sig själv, utan gärningar, är den död.
trött o lycklig

solsken ute SER skönt ut
men de var de inte bitande vind

så jag satt här och hade de gott


min pyssellåda ... dagboken pennorna och virkninen

och den här brasan ville an ju sitta nära ...så mysigt

jag är ingen älskare av falukorv
men den här var supergod äpple o lök... och lite anat gotta

morgon koppen kl 6 eller nått i den stilen


och så tillbaka till sängen en stund innan Mässan o frukosten

och så fick jag BESÖK
jo ja vet man ska vara tyst och så 
men vi "var" tysta...

så kom vi på att vi tar fika i samtalsrummet i stället
där är de ju ljusisolerat 

Tack snäll Suzanne för garnet

så var de dax att åka hem 
och då kom snön 

medans jag vänta på Lennart 
provvirkar jag lite med nya garnet
tack igen Suzanne... du är toppen

 inte kan man åka förbi spisbrödsfabriken 

8 paket minirut

 och 5kg hjärtan
så nu har vi hårt bröd i alla fall

 så har jag fäst trådarna och vantarna är klara
ska bara sätta på namnlapp

och så virkar jag vidare på sjalen...blir så mjuk o mullig

1 kommentar:

Anonym sa...

Sköna dagar som du är väl värt du fina kvinna.Kram Ellinor