mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 6 juli 2016

5 juli 1961

 då var de bara att ta tag i städningen


 och snart är de dags att välja tapeter

 och vilken färg ska de vara i trappan??

 lite kaffe i solen är ju inte fel medan man tänker

 Lennart tittade på gräset och sen gick han ner och hämtade klipparen


 har man arbetat måste man få mat
uppstekt palt...fick bli bacon till hade inget fläsk
TACK Hannah för paltarna
har till en middag till men då blir de med fläsk

 så var det dags att handla... de gick med en faslig fart
så vi fick ta en fika på macken innan konserten i kyrkan

 ett mycket vackert stycke Vivaldi på fiolen inledde en underbar kväll

 Evelin jazzade loss riktigt bra


 Mormor filmar barnbarn...
hon sjöng bl.a den här.

vilken text har inte tänkt på den förut
Esmeraldas bön....

Jag vet inte om du hör mig
Men ber dig om ett svar...
Jag vet inte om lyssnar på den bön jag har
Ja, jag vet jag är för simpel
Jag ska va utanför
Men när jag ser din blick så tror jag
Ändå att du kanske hör

Gud, hjälp de människor som är i nöd
Visa din kärlek och ge dem ditt stöd
Vilse i världen den stund de finns till
Hjälp du de glömda

Jag tror att du vill
Jag ber för andra som finns utanför
Jag ber från mitt hjärta och tror att du hör
Hjälp alla människor som lider just nu
Alla är barn här
Vår fader är du

Jag förstår nog inte varför
En gräns, en dörr blir stängd
Jag vet din kärlek gäller alla
Som lider, som gråter, som tror och förlåter
Hjälp alla människor som lever i flykt
Åh, ge dem en plats där de kan leva tryggt
Ooo rör våra hjärtan
Så att vi kan se
Gud visa vägen
Lär oss att ge
Din kärlek är evig, trofast och sann
Lär oss att dela den med varann

 "lilla" Efraim spelade trumpet som avslutning .. vilken kille

 när vi kom hem var postlådan FULL
tack Gitte
Barnen kommer att ha jobb i flera timmar

SEN mat... ja de blev nästan nattamat
köttbullar och potatisgratäng

så var de det där med 5 juli 1961
då blev Lennart och jag ett par nämligen
min kompis Ulla-Britt "tussade" oss samman
tack i din himmel Ulla-Britt
tänk så bra de blev ditt lilla bus

Inga kommentarer: