mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 29 juli 2016

När man får oväntat besök....

 fick för mej att jag skulle tvätta fönster
ja utan och innan blev de inte mellan
och snart kan jag få sätta upp gardiner
som jag längtar
men först tapeter på väggarna

 så tog jag mej en liten skogspromenad

 här brukar de vara blött och myggen har sin barnkammare
inte en droppe vatten...och inga mygg heller och de är ju skönt

 hittade i alla fall några soppar
så de kan bli soppa

 om himlen ser ut så och de låter
då är de bäst att vända och gå hem

han just hem...


"min" stig är de gamla vägen byggdes på 20 talet
där jag vände finns bänkar och bord
praktiskt när man vill rensa svampen i skogen


Lennart har varit i Umasjö vid Maggan Sunds sommarstuga
och målat altanräcke

han lämnade in våra gräsklippare hos meken innan han åkte
och på vägen hem skulle han hämta den
Frid över dess minne
den var HELT SLUT


 korv såsen blev lite het men med en klick yoghurt blev de perfekt

 och så kaffe och nybakt rulltårta

 och så dök dessa underbara människor upp 
vi bodde grannar på 70 talet
och har nog inte fikat samman sen 82 när vi flyttade från Hökåsen
SÅ HIMLA KUL
tack för att ni tog er tid att titta in
bästa ULLA o NISSE

 Lennart fortsatte att måla när han kom hem
de blev rosa på väggen i sovrummet
och i morgon blir de fjärilstapet på en vägg

lite kvällsgodis

Inga kommentarer: