mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 22 januari 2017

en helt vanlig lördag

 Tänk att jag VANN auktionen på skivan
och att betalningen dessutom är till Syriens barn
gör ju inte saken sämre
i stället för blommor på tomas begravning

som sagt nu är skivan min

och tomas ernvik (ja han stavar med liten bokstav)
har fått sin sista vila
För er som inte vet så är det tomas som spelar på skivan

 en vanlig frukost hos oss

så var vi ner på Intiman en sväng (bilden från nätet)
Där vi tog en fika med Björn och Per
snackade lite "skit" och hämtade banankakor
som ska få topping
till söndagens begravningskaffe
 nu skulle dom lite sega och hårda kotletterna få ett nytt liv


 länge länge småputtrade dom i grytan

 under tiden åt vi pölsa

 så var de då klart efter nästan 3½ timme
fixade såsen av skyn

 så provade vi och det blev så gott

 jag har slöjdat en egen ergonomiska virknål

 så blev det helgsmålsbön
och lugnet lägrar sej i vårat hus


Inga kommentarer: