mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 januari 2017

Tiden är urled...

 inte en siffra rätt
Semla en måndag...FEL
Semla i januari ....FEL
Semla till frukost ännu mera FEL
ja de är inte jag som äter semla förstås
de tror jag ni förstår
julgranen fick lite nya kompisar så här på sluttampen
 har varit på Clas Olsson och köpt hörn

 min fåtölj vill liksom in i de hörnet
och jag är rädd att tyget går sönder
men nu blev det bra
tror jag i alla fall

 dagens lunch

 nu är den fin min gamla blomma
fick den som liten spet när vi bodde på Hökåsen
fick den av Lennart när det var Elisabet
var väll tre fyra kvistar som blommade i en kruka
köpt på Molles .... runt 1980 skulle jag tro

Lennart beställde pölsa till kvällen
och de kunde han ju få för de fanns ju i frysen

2 kommentarer:

Ellinot sa...

Semlor...dessa konstiga ting som numera är gula,gröna,bruna och fyllda med diverse ting...fel fel fel!En semla ska ätas som en god bulle fylld med mandelmassa och grädde och trekantigt lock😉Känner mig som en grinig gammeltant nu😂😂😂Älskar semla men bröd,grädde och socker går inte så bra för mig att äta men brukar bli en tabbe varje år😉kram

Mådde sa...

ja Du Ellinor jag smakar bara en sked på lite grädde o mandelmassa... IKEAs såg "riktiga" ut men TIDEN TIDEN är ju helt fel