mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 januari 2017

LÖNEFÖRHÖJNING....

 ser ut att bli en bra dag
det ljusnar i alla fall

 en morgon tur till Hälla
fick ihop mat för mer än 14 dagar

hade ett ½ rödkålshuvud jag inte viste vad jag skulle göra med
hittade ett recept på FB i gruppen Mat för fattiga
gjorde om det lite  och här är min vairat
Rödkålsgryta med linser
Portioner: 4

1 st rödlök
1 st vitlöksklyfta
½ litet rödkålshuvud
1 msk smör
1 burk kvisttomater
3 dl grönsaksbuljong (vatten, buljongtärning eller fond)
1 burk kokta kikärter (à ca 400 g)
1 ½ dl röda linser
koriander
spiskummin
salt
peppar
persilja

Skala lök och vitlök. Hacka vitlöken och skiva löken. Strimla rödkålen tunt med en osthyvel.
Fräs rödlök, vitlök och rödkål i kastrull med matfett. Tillsätt tomaterna och buljongen och låt koka ca 10 minuter. Häll i linserna och låt koka ytterligare 10 min
Häll av spadet från kikärtorna låt koka till även kikärtorna är varma
Smaka av  strö över persilja.

 han vila en stund och sen ner till Mötesplatsen/Bibblan
och träffa Eva en stund var länge sen vi sågs
hoppas de inte dröjer lika länge till nästa möte

hurra jag fick några kronor mer i månaden
inte illa...det blev ju inte minus i alla fall


1 kommentar:

Ellinor sa...

Fick också några kronor extra,lägger dom på busskortet som gått upp lika mycket😂Det är bara knöligt att ha pengarna under madrassen👍Kram