mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 januari 2017

fick besök av en ängel...

 inte ofta man ser koltrasten på våning 10
men i dag satt hon där

 ringde till citypraktiken om att jag ville ha stygnen kortade
känns som jag har ett garnnystan i munnen
ringde kl 9 fick komma 10
fem min i 10 var jag klar
fem stygn med kortare "tåtar" skönt
har fortfarande svårt att äta
får doppa och suga in bullen
de går de också
och goda var dom
bullarna alltså

 julskinkan har inte rymt... den fick ingå i böngrytan
jag åt dock ingen sallad
för hårt liksom

 har inget fikabröd hemma så de fick bli
Marya bröd till eftermiddagen

 grahamsgröt med äpple/päron/solrosfrön
lättätet
 blir ju blåare och blåare....

 så ringde en
ÄNGEL vid namn Magnus Hanson

 han arbetar med matsvinn
(blir att baka banankakor i morgon)

 och nu var han på väg från Stockholm

 och hade massa mat i bilen

 och allt detta ska bli mat till våra vänner på soppköket
i dessa kartonger är det skinka

 så var mina bussockor klara
eller trådar ska fästas

 häl med förkortade varv

tycker nog jag fått till det bra den här gången

lika men olika
hoppas någon blir glad

1 kommentar:

Ellinor sa...

Så underbart med människor som hjälper till i alla led så att ni kan mätta några magar,blir alldeles rörd👍Dessutom,vad vore livet utan gröt!!Tack för blommorna återigen,det värmde både hjärta och mage❤kram Ellinor