mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 28 oktober 2017

Sömntutan Måd.....

 Nu MÅSTE det bli en ny
har skruvat samman den "1000" gånger

 så har jag då flyttat över sylt o bär till lilla frysen
då blir det plats i stora för soppkökets grejer

 efter att ha fixat med frysen ville fingrarna inte vikra
då fick det blir lite måla de gick bättre

 gör en svampfylld älgfärs 
vispgrädde i smeten därav den ljusa färgen


 kunde bjudit Mannerström på det här utan att skämmas

 lite mer måla

 mos på morötter o potatis 
isterband är inte så dumt de heller
det kom på rödbetor efter ett tag
tyckte nog det fattades något 

jag är så trött
sov 2½ timme efter lunch
och 1 timme när vi ätit kvällsmat
då väckte Lennart mej för han skulle på Bandy 
kan säga att det är inte kul att vara så trött
sover ju 7-8 timmar på natten oxå 
vist jag är upp och kissar 
men somnar på en 
gång sen jag 
varit uppe

virkade lite när Lennart var på Bandy
nu är det Sissi som ska bli till
undrar hur jag ska fixa 
det svarta på taggarna??

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skittrist med denna trötthet💓Det blev väldigt bra med den nya frysen och som vanligt ser din mat underbar ut👍Kram Ellinor