mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 juni 2020

ett firande helt i min smak ☀


frukost på skuggiga balkongen 
det är på tok för varmt på den soliga


några underbara irisar på våran gård


så bar det av till Nyköping 
och Kottorp


ett underbart litet torp mitt i skogen


helt otroligt vilken tur 
Annaeva o Ola 
hade som fick hyra detta



förr att man inte ska sitta för länge på dass


så vakar denne man över stället


dax för lunch med avstånd .
Ola Annaeva o Ammi (Olas mamma)vid ett bord
och Lennart jag vid ett annat...bra avstånd
(alltid lika kul att ta kort på folk som tuggar)


vad vore midsommar utan sill??


alltid roligt att träffa Latjofolk


tur att altanen var lång så avståndet kunde hållas
(och jag har ont i handleden ser jag)


Ola, Lennart och Ammi tog en promenad
till vattnet




och Annaeva och jag satt kvar i skuggan 
och pokulerade

undrar vad hon funderar över här ?? 
för nått är det 
det ser jag

TACKAR ALLRA ÖDMJUKAST
FÖR EN HELT PERFEKT
 MIDSOMMARAFTON


 avslutades hemma i fåtöljen med en hemgjord 
korvpizza med "Amirs" kebabsås på toppen


tänkte fall du inte vet va en Latjefolk är....
så kommer förklaringen här

Latjo- och latje- är lån från samiska,
närmare bestämt sydsamiska laatjoe eller nordsamiska laahkoe, 
och betyder ’person som man genom giftermål kommit i släktskap med,
dvs. en persons far, mor, syster eller bror som man är besvågrad med;
sonhustrus resp. mågs förälder’.

1 kommentar:

Ellinor sa...

En perfekt dag👍👍👍👍🤗