mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 16 juni 2020

när det NEGATIVA är det POSITIVA


 då är jag klar för en promenad
jag tänkte mej en blompromenad
i min närhet   

de här med gräs är inte lätt
tippar på tåtel




utblommad kaprifol..



 hej på dej Timotej


 Blåeld 


 prästkrage 


 Rödklöver


 Harklöver


 vitklöver


 kärringtand...vilket namn


 viste du att i sverige finns det närmare 1000 
olika arter av maskros
träffade en killen en gång som forskade på maskros
snacka om udda kille
Det var i Tängvattnet tror det var -65 eller -66


 Mitt på min promenad ligger ett fik
så praktiskt eller hur
Kaffe o macka 30:-
för det är gårdagens mack = 5:-


 eftersom det inte var trångt
kunde jag sitta inne
annars tänkte jag sitta på Carl-Oskar
men som sagt ingen trängsel


 tänk att bo i stan och samtidigt på landet


 2 km rakt fram PÅ vägen
inte kul rätt mycket trafik
men det var bara 
Post Nords lastbil
en bil med båtsläp
och en VCK Cyklist
som inte hött ut utan höll på att köra på mej


 inte Anundshög utan 
Gryta hög


 hittade en död blå jungfruslända 


 det var lugnt på kolonilotterna i dag


det är nått vist med allér  
synd jag inte skulle gå där


 så nu har jag hamnat på en cykel o gångväg
betydligt säkrare



 Vete med en märklig silvergrön färg

Veronika 
Namnet Veronica anses av vissa 
författare hedra den heliga Veronica, 
som torkade Jesu fötter.
eller Mormors glasögon
 .... ja dom heter så oxå


 lite vila i skuggan


svettig så glasögonen halkar ner på näsan


 en helt magisk
Paradisbuske



 utanför Forntidsgatans gruppbonde
blommar nu spireahäcken för fullt


 inte den roligaste promenadvägen


 nyponros


Kråkvicker den blå 
och daggkåpa den ljusgröna


vit vresros 


rosa vresros


utblommad vresros


 Å bara två hundra meter hem...
bara backen ner och under vägen


 där satt han och spelade så fint för mej


vid den gula pricken bor jag 

även hemma på gården blommar det
Fingerborgsblomma


det tar tid när man ska fika o fota hela tiden


lunch = fil o mysli 


så kom posten
när det NEGATIVA är det POSITIVA 


kvällens mat
isterband o stuvad potatis
de är grejer det


så hämta våran mat
här är det frusna


och här dom andra kassarna


så där ja ... handlat och klart på 20 minuter....


god natt gjord

1 kommentar:

Ellinor sa...

Härlig promenad 🥰