mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 22 juni 2020

jag VILL ha KATT 😻🐾


 en tidig söndagsutflykt
ut till Stora Ekeby och Mangelboden


 jag fick i alla fall gosa lite med kissen


 jag SKA ha katt
när jag inte längre far fram och åter till Tärnaby
när jag håller mej på hemmaplan
så att säga


 det var en konstutställning inne i mangelboden



 inga hästar i min smak
men rätt roliga ändå


Kaffe lite i skuggan
under kastanjen
kaffet från Björklunds kafferosteri
de är BRA kaffe de


 hembakt fikabröd
jag tog en lien citronmuffins
helt i min smak o storlek


 det var så skönt under kastanjen
hade kunnat sitta här hela dagen






 så här ska en häst se ut ...




blommor från våran gård 


 men vi slet oss från skuggan och åkte hem och lagade mat
pasta med sås
 korvslatt, ½ paprika, riven morot sen i går 
krossade tomater liten burk och kryddor  
städade kylan med andra ord


och riven ost inte att förglömma
helt OK


Lennart tog en tur på cykeln
medans jag sov


sen blev det häng på balkongen i skuggan



benen i högläge


undrar hur mycket sill det äts den här helgen
ja vi har hjälpt till en del i ätandet 


 nu är det inte mycket kvar på framstycket
men jag börjar få sticka baklänges hela tiden
så jag ger upp för idag


 nytt försök nu med plastpåsar
det gick bättre 
mycket bättre


då lägger vi av kransen för den här gången
hoppas den helg varit bra 
så där lite på avstånd 
♥❤♥

Inga kommentarer: