mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 14 juni 2020

PROMENAD i vår stad...


 nu blir det en tur i Västerås äldsta delar






 inte lätt... uppför och gatsten





 blir så glad att dom ser om sitt hus


 OPS...jul jul ... eller


 Visby nej då VÄSTERÅS
MITT i STAN
dessutom

som Johannes Rudbeckius lät uppföra
men skulpturen

MORGONBAD
är en fontänskulptur av Anders Zorn.
Den skapades 1908-1909
Morgonbad var ett av Zorns sista skulpturarbeten


 den var varit borta i några år
då den stals Men nu är det en ny
på plats







tro det eller ej det är en AKLEJA






 botaniska ligger mellan
 Bibblan-domkyrkan-Rudbeck/gymnasium
på bibblan är det sommarboken för barn
massa av trevliga aktiviteter 


vi hittade en bok i bokjakten
blir bra till Dexter-Lova









 ett berömt träd...
i Markurells i Wadköping
 klättrar han  upp i det här kastanjen 



 FIKASUGEN...





lunch







så for vi hem
jag vilade Lennart bytte objektiv på kameran
och drog iväg en sväng



en liten krigsdans


 Gulärla
ser ju ut som en burfågel


 en liten sädesärla 


 och ännu en sädesärla
jo de är sant ... en "tonåring"


 en vacker ladusvala



 och så ligger dom på ägg igen


 hoppas det går vägen för doppingen


lite roligt på TV 
men inte är det mycket att se


jag stickar vidare på tröjan


HÅLL avstånd 😷 TVÄTTA händerna 🙏  HÅLL ut


1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är så duktig med kameran och du kan så mycket om fåglar och växter,blir djupt imponerad 👏👏👏Njut🤗