mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 7 juni 2022

💛💙


att måla himmel
är himla svårt


blev dock med fläskytterfilé




nu har vi mat i flera dagar igen


Lennart var ut till flyget
tradition med FlyIn 6/6
Nationaldag-Flygning 


kom på att jag ville ha 
jordgubbstårta 



så jag fixade en rulltårta i alla fall


och hoppas på att Lennart har jorgubbar med 
när han kommer hem




ett bra sätt att fixa mat på 
gör sej själv i ugnen
jag hade dock inte champinjoner
jag hade en näve torkad
svamp från Yttervik


han hade JORDGUBBAR
och HALLON med hem
bra gubbe jag har


en liten promenad i närmiljön



så pustar vi hemma på gården
blev en stund på soffan


en ostkorv som inte var så god
tur att de andra på tallriken var gott


kvällens TV från skansen
och firandet av dagen


i dag har dom nog överget äggen


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Denna underbara tid med hallon,jordgubbar,nektariner,persikor,jag älskar det👍