mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 juni 2022

inte visste jag att det var Dardel


Lennart tog en sväng med kameran på gården


"mittenhuset" blir nu gult


jag fixade till lunchen
köpte ju en "billiga lådan" igår
och broccolin var på gränsen
men nu blev det en gratäng
med bacon o purjolök 
blev så mycket 
så det räcker en gång till


lyssna - vila - sova 
en stund 


lite gos på balkongen


det mullrar i fjärran


en sväng till vårat liljkonvaljställe
dom finns där men 
än är dom inte riktigt utslagna


men vi fick ihop en bukett i alla fall
och en till grannen 
som blev jätteglad


ännu en grej från billiga lådan
morötter och korven var det ½ priset på
då det var kort datum


efter en rejäl skur blev det vacert igen


pollen finns det gott om
Hedda hoppade ner från fönsterbläcket
och jag fick så fina fotspår på byxorna


fattiga riddare


var nog 10 år sen sist eller kanske rent av 20



kvällens TV
en film om Nils Dardels porträttmålningar
vem har inte haft dom hemma på väggen
bilder klippta ur veckotidning och inramad 
och inte visste jag att det var Dardel 


för mej är detta Dardel
ja de är det ju också förstås
men jag menar jag trodde han 
"bara" hade den stilen
Man lärs alltid nått nytt


och sen ett program om  cykling på Sicilien 
otroliga backar skulle jag vilja säga


man blir trött av att cykla
så nu lägger jag 
läser lite innan jag somnar

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är så otroligt mycket liljekonvaljer i år och tack vare kylan så blommar dom ju mycket längre.När jag promenerar så är det otroliga dofter av konvalj och syren,jag njuter👍