mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 juni 2022

ett semesterminne på TV


kl är 9.15 det är tomt på stan


9.25 har jag tid för B.12
9.20 är jag klar

fått min spruta
fått beställa ny medicin
(ville byta ut tuggtabletter mot sådana man bara sväljer)
beställa mer inkontinensskydd
och fått ett par nya stödstrumpor

Citypraktiken är en mönster VC


staden öppnar kl 10 så det får bli lite fika
mednas jag väntar


och sladder med bästa
Maxi


sprang runt på "alla" affärer och letade
byxor INTE lätt
när jag vill ha 
ljusa linnebyxor
att de ska vara så svårt⁉

hamnade här innan jag orkade ta bussen hem


ett par blå från INDISKAN blev det dock
och i sista butiken som blev Frändesta
hittade jag ett par ljusa linne byxor
dock är det stans dyraste affär 🤔



renoveringen går vidare
isolering i nya ramar


och så nya skivor på det
de går frammåt 


och så är det dax för nästa etapp på huset


bort, bort,bort ...


en stackars avbruten blomma


som fick komma och bo hos oss



en ugnsomelett med korv, majs o ärtor
toppad med kebabsås


kvällens TV
Stugfixarna var i kväll på
Traena 
och fixade till var sin stuga
dom är så duktiga att få till det
snyggt men inte överdådigt


där var jag oxå för 10 år sen..
så  häftigt ställe
killarna på TV var helt tagna
av den här platsen
och de kan jag säga att de
var vi oxå 
här bodde det folk för 9000 år sen




jag skulle vilja åka dit igen


kollade vädret nästa vecka
i Gysinge då vi ska på
SENIORKOLLO
inte mycket solande där inte 

MEN SMHI KAN HA FEL

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är bra när man är färdig innan man ska vara där🙂🍀Du fick ett par byxor iaf även om dom blev lite dyra,även linnepriset har höjts,trist men kaffe fick du❤️

Mådde sa...

Man ska inte veta vad man ska ha utan bara vara ute efter byxor Då hade jag varit klar i första affären