mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 14 juni 2022

då drar vi på Kollo


dagen började med att Annaeva
var med i Morgonstudion
och pratade om inställda flyg från SAS


så kom Linus som ska vara kattvakt
den här veckan 
så vi kan åka lugnt på vårt KOLLO


så var vi framme efter en liten resa på 10 mil
mot "Udden" som är en restaurang 
där lunchen serveras


fisk o spenat 
gott var det
MEN kaffet var INGEN höjdare


och här bor vi


ska nog kunna sova här tor jag


utsikten är det inte nåt fel på heller


så var det dax ... rektorn hälsar välkommen


veckans göranden


och så var det igång


en pion/rhododendron


alla i gruppen har gjord en blomma
som nu är en fin kran


detta skall bli en ros ⁉


och det blev det


men även mycket skräp


någon i gruppen pimpade med lite blad
den kransen skall vara med på
torsdag kväll när
alla grupper skall presentera
vad dom gjort i veckan


Lennart har Foto på schemat
Anders Geidemark som lärare o vägledare





jag har min "hemvist" i orangeriet
huset där det även serveras kvällsmat
och förmiddags o eftermiddagsfika


efter en dag med många intryck
mycket information 
nya människor
frisk luft
lägger vi oss tidigt
och somnar på en gång

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Låter som att ni har det toppen🤗