mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 20 juni 2022

en älskad glasburk


började dagen med att leta på en knapp
och fixa ett "knapphål" på den 
tovade armbandet jag gjorde när jag var på kollo
knappen är av kokosnöt 


lite pressgurka


som jag letade efter den burken
den hade bytt skåp
Lennart som är lång hittade den
det är Farmor Astrids burk
som hon hade sin pressgurka i 
jag här så glad att jag har den nu
Burken har "alltid" funnits liksom


åkte ut till Hälla och Rusta
för att köpa lite till familjefesten


och så hamnade vi hos
Brynolf Bagare



broccoligratäng till lunch


ja men vi får ju besök i morgon
Pia Heddas uppfödare/gammelmatte
kommer 
så jag slänger samman en rulltårta


blev med jordgubbssylt 


ännu en låda från frysen
levergryta


Thyra


Zelda


Emil


Ossy

dom glade Ramnäsungarna 
längtar til familjedagen
då dom kommer en sväng

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härliga ungar,man blir glad av att se dem😊Ha en mysig stickstund plus besökstund.Kram