mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 22 januari 2023

Lagd katt ligger ....


tror jag kan kasta dom nu


så for vi på loppisrunda
Life Center
Brödet o Fiskarna
Stadsmissionen
Läkarmissionen

(köpte dock inte den här katt-gobelängen)


jag var ute efter blomkrukor
med hål i botten
de var inte lätt 
på Life Center blev det ostrivaren
på Stadsmissionen en smörgås låda
och på läkarmissen
hittade vi äntligen 5 krukor med hål


en sväng till IKEA och köpa 
magnetlist till knivarna
blir spännande att se hur man sätter fast den på 
väggen 


så slog hungern till
ett besök på Gröna Woken 
är ju på vägen hem så att säga
en 8 och en 15


mycket mat är det
MEN grönsakerna lyste med sin frånvaro
mat i flera dagar


fick i mej vårrullarna och en kycklingbit
och den där risklutten sen var det stopp
både sötsur sås och jordnötssås 


men till kvällen var jag ju hungrig igen då förstås
hade en liten bit fisk o sås kvar 
och RIS från lunchen 



två små fiskpuddingar blev det
himla goda


så var Lennarts vantar klara


Kvällens TV
stjärnorna på slottet
undrar om det fanns något öga som var tort i kväll
så ung och så klok
och fått utstå så mycket hemskt  


orangutanger som gick i skolan
för att lära sej leva i vilt tillstånd


sen blev det Rom


och Patagonien 


dom här skruvarna från Lidl är riktigt goda


Hedda bestämde att matte 
INTE fick virka



placerade sej på virkningen


som någon sa
lagd katt ligger 
den flyttar man inte på

 

Inga kommentarer: