mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 24 januari 2023

en riktig käftsmäll


vaknade av att jag hörde ljud från gatan
och där stod en JÄTTELÅNG
lastbil med våra balkonggolv


det tog inte lång tid för dom att lasta av
och sätta igång med monteringen


jag traskade till ❤-punkten
och vår stickjunta


på torsdag ska jag ha sagostund 
ser jag


när jag kommer hem har dom redan hunnit
långt med monteringen


nu försvinner de sista av kycklingen från 
Gröna Woken 
den räckte till tre måltider för oss
i dag blev det en bondomelett 


kl 13 bar det författarsamtal på 
Hammaby kvartersbibliotek
som vi var inbjudna till


Jessica Haas Forsling
berättade om sin bok 


Främmande Fåglar
Jascha, Mormor och jag
(har ställt mej i kö för att låna den)





när Jessica hittade den här boken 
i sin mammas bokhylla "vände livet"
efter att ha läst den bestämde hon sej
för att skriva en avhandling om författaren
men det blev en biografi/roman
som även innehåller 
hennes och hennes mormors liv
som judar i Sverige  


hade ju spenatstuvning kvar 
som nu blev soppa med 
ägg och knaperstekt baccon


så var lilla tröjan klar


kvällens avsnitt
med storbondeval
blev så bra så bra
den självsäkre Wiktor fick sej en riktig
"käftsmäll" om man säger så
och alla deras planer grusades

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Snopet för Viktor🤣🤣🤣Jag är ynklig idag,jösses så många muskelfästen som kan göra ont🧐Alvedon och soffläge🤗