mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 4 januari 2023

Katten Ewa blev klar


Lennart tog sej ut i vida världen
med kameran i högsta hugg





själv fixade jag en köttgryta som fick stå
nån timme i ugnen


den var inte klar till lunch
så de fick bli 
stuvade makaroner och köttbullar
inte illa det heller





eftermiddagskaffe på hjärtpunkten
där jag skulle affischera inför utställningen


nu sitter det både inne på Skiljebo centrum
biblioteket och hjärtpunkten


till kvällen var grytan dock klar
så gott så gott


Ewa som hjälpt mej med affischer
och folder fick en lila katt
uppkallad efter sej 

var det nått på TV så har jag redan glömt det
jo de var ju filmen om hundraåringen
Lennart kollade jag kollade dock inte 
 
 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Älskar dina hjärtekatter😻😻😻Tusen tack för blommorna (inhandlas på fredag🌷🌷🌷🌷) 🤗