mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 januari 2023

mitt i Januari


börjar veckan på Hörselenheten


min hörsnäcka har gått sönder
tappade den i golvet och de
höll den inte för


en "vinge" gick av 
men den fungerar ju 
så vi bestämde att eftersom den sitter rätt bra ändå
så slipade Lena min audionom bara till den
så den inte är vass och kantig


och de är ju måndag så det blev
en sväng till hjärtpunkten och Kerstin 
även om jag kom lite sent idag p.g.a
hörapparaten
 vill ju inte missa våra stunder
så trevligt med lite sticka o fika


lunchen en köttgryta 


så var det Lennarts tur att besöka
fysioterapeuten för höftont
citypraktikens artrosskola 
så praktiskt "våran" buss har hållplats i närheten
så man slipper bilen och betala parkering på stan



efter vilan blev mina strumpor klara 


pastagratäng med röd o vit kebabsås


det var meningen att det skulle bli ett par 
fingervantar till Lennart
MEN garnet är för ljust
så det får bli en barntröja istället


MEN se Hedda hade andra planer 


kvällen TV
Farmen


och barnmorskorna i Skottland


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Barnmorskorna måste jag leta efter,har kollat alla avsnitt av barnmorskan i East end och jag älskar dom,nu är alla avsnitt slut😢Kram