mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 25 januari 2023

nästan ett dansgolv

 


nu är det nära....och fort går det


och hej o hå nu kom vårat balkonggolv



då vi bor högst upp så vi även tak



KOLLA IN
balkongen blir dubbelt så stor som innan
nästan ett dansgolv 
om än litet

nu väntar vi med spänning på räcken 
och inglasning MEN de dröjer nog ett tag


så har dom fått lite jord runt fötterna
och inte bara vatten


fortfarande ris kvar 
men nu ska jag göra slut på även den skvätten


la riset i botten sen på med purjolök o paprika
korven med ost o tomat
hällde över en sås av 
mjölk o chilisås 


blev gott 
nu har vi ätit av maten vi köpte på Gröna Woken 
i fyra dagar .... i dag visserligen "bara" riset 
men ändå


då jag väntar leverans av garn
till en jumper
får jag sticka med de jag har
och jag HAR
detta skall bli  
en tovad toffla
har ju fått en massa fint
ullgarn som går att tova i maskin



enkelt o gott


en fluga i taket...mycket spännande
och skidor på TV


kvällens tittande
Farmen


Mandelman och deras valpar
Maräng o Mazarin 


och så en vandring längs Englands kust







1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ni kommer att få världens finaste balkonger👍