mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 januari 2023

så var det gjort ....


man skulle kunna tro att de är natt
men kl är halv 8
och jag är på väg till ögondoktorn
hos OPTLMICA


fick sitta ner i 3 min innan jag blev 
uppropad och in till sköterskan
som kollade tryck och sånt


fick droppar som gör att pupillerna
är stora som på en narkoman


ut i väntrummet igen
snart kom doktorn
och det var dax för "domen"
trycket var lite förhöjt men inom normalt
MEN du har allt efterstarr på BÅDA ögonen
vi tar de på en gång
ja tänkte jag de blir väll bra
och tänkte gå hem
MEN han menade att vi gör det NU
Du är ju ändå här som han sa
och sagt och gjort
vi förflyttade oss till ett annat rum
och så var det dax att sätt hakan på stödet
och pannan mot bandet
Här inne var det mörkt så när som 
på den STAKA lampa som lyste
in i ögat 
det gjorde så ont 
ja så där som det gör när starkt ljus
tränger in i ögat
tårarna rann och jag skulle titta på en röd  prick
med de ögat han inte opererade i 
Han opererade med laser
så det blev ju inga sår eller så
 inga droppar mer än dom vanliga
som jag har
och nu skulle allt vara bra
kunde se små "flugor" fara förbi synfältet
och de gjorde jag
och jag har även lite ont i höger öga
de sa dom inget om
två Alvedon så blir nog de bra


kl var inte mer än 9 så var vi hemma igen
till vår byggarbetsplats
Nu är även norra gaveln utan ytskikt
här ska saneras asbest och isoleras om


ögat har en pupill som är som 
Heddas när hon är busig
Jag är inte busig jag går och lägger mej
blev lite slak efter att överrumplad med operation


tror Hedda tyckte jag luktade konstigt i ansiktet
hon buffade några gånger sniffade på mej
och sen gick hon och la sej i sin korg


dagens buffé
falukorv o stuvad vitkål
uppstekt pannkaka


till kvällen blev det spenat o köttbullar


Hedda har kommit över att matte
luktade märkligt


hon skulle bara ligga i  knät i kväll


stickningen fick vänta


skulle poppa popcorn
MEN DE FANNS INGA
då kom Lennart på att
vi har en påse med
russin o mandel
som skulle varit till glöggen
ja de gick de oxå


har beställt garn till den här tröjan
fick dock ändra två färger som var slut
men jag tro det blir bra ändå

 

Inga kommentarer: