mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 juni 2023

banken ville inte samarbeta


en tur runt gården och samtidigt
kolla om det finns någon tid i 
tvättstugan
och det fanns det


tonfisksallad med ris


glass till eftermiddagskaffet
toppat med jordnötter


Husse o Hedda leker
eller inte
Hedda tittar på när husse sparkar
på spöt så de rör sej
de är för varmt för lek
helt enkelt


bättre ligga i skuggan med en 
blöt trasa på ryggen


och som sagt de fanns tid i tvättstugan


vi har det bra medans maskinerna jobbar


1½ timme senare var tre maskiner klara
bara strykningen kvar
den tar jag i morgon


vackert är det


Janson till middag



behöver en längre sticka
märkligt hur de är 
jag har ju massor med stickor
men ändå ingen som passar

försöket beställa en på nätet
men banken krånglade

på favoritgarn ser dom
en beställning som väntar
på betalning... men banken vill inte

INGEN panik
i morgon åker Lennart dit
och hämtar en sticka 
och betalar kontant
+ att han hämtar
mer garn som jag beställt


 

Inga kommentarer: