mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 18 juni 2023

jag ger upp ...... eller inte




det är perfekt med två balkonger
det finns alltid en i skugga






Lennart tog bussen ner på stan det är springtävling
för alla ålder och fasoner
 från 200 m till 1 mil 


han käkade lunch på April


och jag hemma
den observante ser att de är gyros
omeletten det sista 
nu är det slut
(det blev 5 portioner av den lådan)


symaskinen fram
byxhögen har legat länge nu
men på måndag ska ju Lennart till
Linus o Robin och då ska ju byxorna med
och vara hela 


när man syr i knapp med hammare


klara för leverans


NEJ JAG GER UPP 
eller de gör jag inte 
men jag repar upp koftan 
jag kan inte med när det är felstickat
jag MÅSTE få det rätt
Jag tar nya tag när vi kommer till stugan


för att lugna ner mej börjar jag på 
byxorna i stället där finns inte "blommönstret"
med bara ett vanligt hålmönster / O / O / O 


fick en vy från Tärnaby idag
ser ju bra ut där oxå


dagens sallad med tonfisk


tonfisk är ju gott


Lennart dristade sej att kolla 
Muren på TV
jag satt kvar ute på balkongen
och lyssnade på den här boken
om Majken Ekelöf
hon med boken Rapport från en skurhink

har den med i min läsutmaning
att läsa en författare som fått Augustpriset


När muren var överstökad
kom han ut med lite 
"Mys"



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Beundrat din motivation att äta bra varje dag,tappar totalt aptiten när det blir så varmt,fel men dock.Bra jobbat av dig👏

Måd sa...

Jag bara MÅSTE äta blir snurrig o sur om jag hoppar över