mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 20 juni 2023

En fattas ... helt OK



livet blir rikare med krokar
här kan jag nu hänga upp
en påse för skräp 
och jag vet var jag har saxen


ringde tandläkaren 
jag har en knöl på tandköttet
den gör inte ont men den irriterar
tandläkaren tittade på den när jag var där
och jag skulle återkomma om jag tyckte 
det blev värre och de tycker jag nog
eller de är de nog inte
MEN
vi ska ju åka upp till stugan
och där finns ingen tandläkare
så jag vill han tittar på det 
innan vi åker
Fick komma på måndag


och så fick jag svar från
1177 o Citypraktiken
jag kan få upp mina inkontinensskydd
till Tärnaby när jag behöver fylla på
trodde jag måste få utskrivet
en extra omgång och ta mej
men så var inte fallet
gick att få levererat 
till
124A Yttervik 
925 92 Tärnaby
inga problem 


då min kompis inte kunde komma till
stickjuntan Gick jag senare
men tog ändå med stickningen
tog en macka och varvade ner


innan jag skulle till
Sax & Kam


för att få sommarfrisyr


Lennart är hos Linus o Robin
och målar väggar


så det blev en ensamlunch
sallad med makrill i dag


salladsbasen i mitten
sen är det med
Makrill
kyckling
tonfisk
gyros
samma men olika varje dag


där låg Hedda när jag la mej


två sekunder senare låg hon här...


hon var nog lite extra trött i dag


vi har INTE vilat klart...
(kolla in öronen)


köpte nytt nagellack på apoteket


inte riktigt nöjd med färgen
men de får duga så länge


våran tokiga solros
ser ju inte klok ut 
 får dock stå tills vi åker
sen slänger jag den


rotfruktsmos o stekt korv
  en skrumpen kålrot och lite annat 
smått och gott fick bli ett mos


 
de är bra att ha lite deg så där på lut
hade inte gräddat upp allt sist

nått säger mej att det saknas en kaka 
 ja ja dom ska ju ätas upp

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt med sommarfrisyr,min tur i morgon👍