mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 juni 2023

vilken tur jag har som har min "dräng"


Lennart for på sitt håll 
och jag tänker stå här och stryka lite


Hedda gillar de nystrukna 


Lennart kom hem till lunch
och då serverade jag 
spagetti o köttfärssås


jag vilade Lennart åkte
till Tränhammar och Favoritgarn
hämta min beställning
och kunde betala stickan jag 
beställde som banken inte ville
hjälpa till med i går


nu har jag garn till temperaturduken

vilken tur jag har som har min "dräng"


hade lite sån där otroligt god potatisgratäng kvar
skar kassler i små kuber och stekte
blandade med gratängen och in i ugnen tills de blev varmt
och Göta Petter så gott de blev 
och så en lite sill de det
MÄTTA igen 


Hedda vill leka men orkar inte riktigt


vi har fixat matlistan för nästa vecka


i dag är en riktig 
FYLLEDAG
både Zelda och mamma Elvira fyller år
HURRA HURRA HURRA


och bästa tant Elsa fyller 102 år


1999 konfirmerades Tant Elsa (79 år)  i Hubbo kyrka
hon var med på sommarkonfirmanderna de året
hon är och var en pärla helt klart
Göran bär mässhaken vi sydde till honom
som konfirmandarbete om symboler



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Våra djur gillar inte värmen och viljan att leka finns men inte orken,hoppas att det snart blir lite svalare✊️🤗

Anonym sa...

Är du nöjd med Chiagoo, den har väl kabel som roterar i tipp-fästet? Ska testa gatängen du tyckte var god. Har bara provat Pekas och då gör jag hellre själv.