mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 27 juni 2023

inte den godaste men mätta blev vi 🍕🍕


dagen började med träff på
Hjärtpunkten och våran stick o SNACK träff
vi har så himla trevligt
nu ses vi inte förrän i oktober
helt galet 


skulle till tandläkaren 11.50
MEN Abbe (tandläkaren) är sjuk
så om han är frisk så blir det 
på fredag kl 11


när jag kom hem från 
hjärtpunkten var målarna hos oss


en på var balkong
Hedda är verkmästare som vanligt


Lennart fixade lite lunch
och så blev det lite vila


och när jag vilat klart var balkongerna klara
så fint och jag är så nöjd med kulören


behövde fylla på kylskåpet
Ja magen fick sitt den oxå


och när vi satt där och fikade plingade min mobil
112.... du befinner dej 800 m från brand utomhus


dom "små" är inte så gulliga längre
nu börjar dunen bytas mot fjädrar



då jag köpte en billig frukt o grönt låda
på citygross tidigare idag
MÅSTE handlingen kompletteras *fniss fniss*
det var aubergin o zucchini i lådan
så det ska blir en moussaka 
men då fattas lite ingredienser
"drängen" far på Hälla
och när han ändå var där
kunde han köpa djupfryst pizza 
som blev kvällsmat
inte den godaste men mätta blev vi


  och kattsanden var ju oxå slut
och den finns ju bara på ICA


sommar sommar sommar
det är dans i folketspark
hur man nu ska fixa det
i den här värmen?


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Lagom brukar vara bra men det här är för mycket🥵Skulle vilja åka till stranden med Örjan men det är alger överallt så jag vågar inte,han får plaska i sin balja😀Några regniga dagar vore skönt för både djur,människor och natur ✊️

Måd sa...

Lite svårt att hitta orken