mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 19 juni 2023

Vad gjorde jag utan er, mina två gentlemän❓


så kom de efterlängtade regnet 
stilla och försynt


  dax för lunch
kokade ägg till salladen


i dag blev det med kyckling


och så en vila på det


Lyssnar vidare på min ljudbok


i dag firar vi 
Carl-Oskar 8 år i min ägo
tänk vilka äventyr vi varit på
och förhoppningsvis ska på

Carl-Oskar o Lennart
vad gjorde jag utan dessa
gentlemän


firar man går man på lokal
eller hur


blir bra i regnet


gott men SÖTT



Pilgrimsfalken har just serverat
en duva till barnen


och jag har serverat sylta till mannen 


balkonghäng hela kvällen
Lennart kollade lite på
nån sport på TV


Hedda och jag vi satt här vi

hålla tassarna och gnida mina tummarna
under hakan på henne
kurrar så jag tror grannen hör

 

såg blåljus igenom grönskan

googlade Blåljus Västerås

Klockan 21.15 på söndagen kom larm 
om brand i en lägenhet
 i ett flerfamiljshus på Odensvigatan.
Räddningstjänsten är kallad till platsen

En brandvarnare hade börjat tjuta och det luktade rök.
Räddningstjänsten var på plats 
men kunde konstatera att det inte var någon brand.

så bra att det inte var nått


tänk att de har småregnat hela dagen
så himla skönt


kvällens läsning

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tur att det inte var något,just brand är en av mina fasor😱