mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 21 mars 2013

dag 10 // SOL

 
Bild på sjukstugan i Tärnaby
foto från nätet
kl 9 steg jag in här på Sjukstugan i Tärnaby
för att be Kicki ge mej min B12 spruta
och de gick ju så bra så
 
 De är MÅNGA poliser och polishundar i byn i dag
 
 SM tävlingar för förare på skidor o hund
 


 här är de växling
inte lätt alla gånger
 
 stora tassa
bra att springa på snö
 
 efter två varv på banan är vovven rätt trött
 
 fort går de

 den här äldre damen (11år) ville inte dra
bara springa...så husse hade inte fått nån draghjälp
 
 våra kvast ser inte så ung ut
 
 lunch
Kött o potatis, färsk broccoli o veckosallad
 
 lite torrt "gräs" vid husknuten
 
Esaus soppa
denna soppa är ett av de mest berömda recepten genom historien.
läs mer i Första Moseboken 25-27

1 gul lök , hackad
1 msk olja
½ tsk malen kummin
½ tsk malen koriander
2 vitlöksklyftor , finhackade
9 dl kött eller grönsaksbuljong
3 dl röda linser
225 g spenat strimlad 
salt

Bryn den hackade löken i oljan med kummin och koriander i en stor gryta
Tillsätt vitlöken mot slutet och bryn även den
Tillsätt linserna och buljong
Rör om ordentligt och koka upp
Sänk värmen och låt sjuda i 15-20 min eller tills linserna är mjuka
lägg i spenaten 5-10 min före serveringen
Smaka av med salt
servera med hård ostmacka
även i dag blev de brödpudding till efterätt
hade kvar sen i går
finns en bit kvar i alla fall

Inga kommentarer: