mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 22 mars 2013

en helt vanlig fredag / del 11

 solen är på väg....
den kommer bara den kommit lite högre på himlen
så den kan titta över kanten på fjället
 
 lite bistert ute i dag
 
 är de kallt ute är de skönt med en brasa i spisen
 
 en kopp kaffe
 
 lite dator tittande
här läser jag om ett projekt i  Sukuta Gambia
dit jag har virkat/stickat babykläder
de kom ett tack och lite bilder kul...
 
 och så lite virkning av en ny babyfilt...få se vem som skall ha den..
 
 Lennart sa i går att han skulle fixa nytt björkris för de hade inte börjat slå ut
ha ha i dag var de löv
 
 i dag blev de köttsoppa med klimp
 
 och så in till Kupan och jag handlade pris 10:-
De skall bli vackra påskägg
 
 när vi kom hem låg den här i lådan
jag har fått mitt garn till filten
5 nya nystan
 
Hamburgare med tomat o bönröra och lite yoghurt/bostongurka

1 kommentar:

Jennie Olsson sa...

Mysigt ni ser ut att ha det! Kanske fåt titta in på en liten stick-kaffe om jag skulle pipa upp till Tärna nåt framöver..? Kanske ska ta och sticka nåt till Gambia jag med, då jag varit där och sett att det faktiskt finns behov... Ha det gott! /Jennie