mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 september 2013

en REGNIG dag

i dag fyller hon 26
 HIPP HIPP HURRA
 
 tänk va tiden går
 
Mormors lilla Plupp
som nu ligger på BB i Lycksele ...
 
och vi väntar på en ny liten unge
men först måste Hannah få sova i MÅNGA timmar
så hon orkar med en förlossning
 
 då de är ruggigt höstväder är de gott med en vedspis
 
kolla in mitt knäppa ljus
 
 nu ska de bli isolerat uppe på Ebbas
 
 10 paket isolering på den lilla vinden
 
 Röd höst...
 
 kåldolmar till lunch
de är ju bara för gott
 
 oj så sugen jag blev på att baka
 
 Snickerdoodles
sätt ugnen på 200°
blanda 3dl vetemjöl, 1 tsk vaniljsocker och ½ tsk bikarbonat
Vispa 100g rumsvarmt smör och 11/3dl strösocker pösigt
Vispa i ägget
Tillsätt dom torra ingredienserna och 1 tsk vitvinsvinäger
arbeta samman till en smidig deg.
Blanda ½dl socker och 2 tsk kanel till garneringen
dela degen i 20 bitar (jag fick 28)
rulla kulor och rulla dem i socker kanelblandningen
lägg glest på plåten och platta till lite
grädde mitt i ugnen i 8 min
 
 Mums fillibabba och dom ska vara ännu godare i morgon
hur är de möjligt
 
 Lennart blev just begravningsentreprenör
han skulle ner i matkällaren och hämta lite purjolök
då låg den här lilla stackaren på golvet nerför källartrappan 
 
 vem har sagt att stoppen måste vara i samma färg som sockan
 
så blev de kvällsmat
kyckling frikassé så himla gott
(såsen är godast)
 
lite kaffe o kaka med Hannah över nätet
 





1 kommentar:

Bibbi sa...

Kakorna ser väldigt goda ut :)
Måste jag testa framöver.
Kramar nu om och säger God natt <3

Hälsa din gubbe ;)

Kram Bibbi