mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 19 september 2013

VIT skata SVART natt

 i Hemavan bor de en vit skata
och den fick vi se i dag
 
 så blev de lunch på Tärnaby Fjällhotell
 
 Buffé Lennart 95:- jag 45:-
 


 tänk så vacker den här tavlan är på riktigt
de är Per Enoksson
 
 Jokksbäcken i full sprut
de är ju inte riktigt normalt
 
 var in till Helena och handlade lite golv polish
hoppas golven blir fina
Tro de eller ej 264:-
så ny MÅSTE de bli bra
 
 en vacker liten ask köpt på KUPAN i dag 20:-
 
 Lennart bjöd på kvällsmat
stekt fläsk o potatis lite grönt och rött
 
 köpte nytt nagellack
de är lite grå/rosa/lila/brunt
låter inte snyggt men de är de
tycker jag i alla fall
 
 och jag virkar och virkar
lite i taget, har ju fortfarande lite ont i handleden
 
 våran lilla bäck
 
 bakom sågen...
 
 kvällens varma macka på bagarns goda bröd
 
och i kväll är de fullmåne sägs de.....
här är de bara mörkt och regn. 10mm i dag

2 kommentarer:

Rutan sa...

Så vackra bilder och omsorgsfula ord. Känns varm och trygg att läsa din blog, Måd :)

Anonym sa...

Hej, var i hemavan och handlade på ICA i dag (torsdag 25 oktober) och såg en konstig vit "mås" sitta och äta bredvid en container på baksidan.. Körde fram med bilen och fick för första gången i mitt liv sen denna HELT VITA SKATAN! Sp han lever fortfarande iaf! Sökte på nätet, och hamnade här. Ashäftigt =) Nästa gång jag ska dit tar jag med mig storkameran. Detta skulle ett med naturen ha med! Mvh Tobias Lundgren i Mo i Rana.